Petua Elak Demam, Selsema Dan Batuk Berjangkit Dalam Rumah

Petua orang lama ni ada yang mujarab. Apatah lagi mereka hanya menggunakan bahan bahan semulajadi. Jadi ianya tidak melibatkan bahan kimi...


Petua orang lama ni ada yang mujarab. Apatah lagi mereka hanya menggunakan bahan bahan semulajadi. Jadi ianya tidak melibatkan bahan kimia sekaligus tidak memberi kesan sampingan yang bahaya. Abang kongsikan satu petua ini yang kata penulis asalnya sangat berkesan. Jom baca!

Anak kedua selsema berjangkit dengan abahnya. Lepas ada batuk batuk sikit. Jadi cuba praktikkan petua ni. bawang merah ni  dibawah bantal, atas meja solek dalam bilik, ruang tamu dan di dapur. Lepas tu admin tumbuk bawang putih (bawang merah pun boleh), lepas tu campur minyak masak dan sapu kat dada, kaki dan atas hidung (sikit je).


Esoknya, tengok hidung anak tak berair dah. Kering. Batuk yang baru nak menjadi tu pun dah tak kedengaran. Syukur alhamdulillah. Tak sempat berjangkit ke kakaknya. Bukan anak je sembuh, selsema abah dia yang dah 3 hari makan ubat selsema tapi tak baik baik tu pun dah sembuh. Syukur Alhamdulillah. Apa yang ada pada bawang ni ye agaknya??

Berdasarkan sumber dari seorang rakan Fb yang beliau terima dari sahabatnya yang bekerja di makmal, rupa-rupanya:

" Bawang adalah sejenis sayuran yang mengandungi kandungan antioxidant yang tinggi dan ada kimia yang bersifat asidik juga antibacteria.


Jadi apabila kita potong bawang dan rasa nak menangis, sebenarnya bawang tu LEPASKAN GAS yang bersifat antibakteria.

Sebab tu bila kita letak di tepi katil org demam/selsema dia "nampak" membantu sebab bawang LEPASKAN gas antibakteria."

Jadi kepada anda, yang anak kerap demam/selsema/ batuk tu, bolehlah cuba petua ni ye. Seeloknya bila salah seorang dari ahli keluarga dah terkena tu, terus buat. InsyaAllah cara ni dapat elakkan dari satu rumah berjangkit. Semuanya dengan Allah juga. InsyaAllah.

COMMENTS

Name

Agama,7,Berita Panas,21,Ekonomi,12,Fesyen,5,Gadget@IT,12,Hiburan,29,Isu Semasa,112,Nasional,125,Negeri,16,Politik,95,Sukan,11,
false
ltr
item
NASIONALKINI.COM: Petua Elak Demam, Selsema Dan Batuk Berjangkit Dalam Rumah
Petua Elak Demam, Selsema Dan Batuk Berjangkit Dalam Rumah
https://3.bp.blogspot.com/-ZBkThivaNBY/WK6ALb61OYI/AAAAAAAAC9g/9iZJFjKUTaceobOy0vDbp37ykewsKQjNQCLcB/s400/163343_anakdemam.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-ZBkThivaNBY/WK6ALb61OYI/AAAAAAAAC9g/9iZJFjKUTaceobOy0vDbp37ykewsKQjNQCLcB/s72-c/163343_anakdemam.jpg
NASIONALKINI.COM
http://www.nasionalkini.com/2017/02/petua-elak-demam-selsema-dan-batuk.html
http://www.nasionalkini.com/
http://www.nasionalkini.com/
http://www.nasionalkini.com/2017/02/petua-elak-demam-selsema-dan-batuk.html
true
824421273207183841
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy