Peniaga Melayu Di Tindas Dan Menjadi Mangsa Kezaliman Kerajaan DAP Pulau Pinang

Peniaga cina masih lagi berleluasa berniaga sehinggakan mengganggu lalulintas.Tak percaya pi la ronda-ronda sekitar Georgetown,Mbpp dah b...

Peniaga cina masih lagi berleluasa berniaga sehinggakan mengganggu lalulintas.Tak percaya pi la ronda-ronda sekitar Georgetown,Mbpp dah buat sport check ka depa ni ada lesen ka takdak?

Inilah lumrah nasib peniaga kecil-kecilan Melayu di Pulau Pinang yang memulakan perniagaan secara modal yang kecil untuk mencari rezeki untuk menampung keperluan hidup,bukan itu sahaja malahan juga pekerja-pekerja disekitar Pulau Tikus dapat membeli lauk pauk yang murah.
Penulis juga tidak terkecuali pernah singgah dan menjamu makanan untuk tengah hari,kalau nak diikutkan gerai tepi jalan itu sudah lama beroperasi,tetapi kenapa sekarang baru pihak majlis membuat operasi.

Apa yang mengecewakan bagi peniaga-peniaga melayu di Pulau Pinang ini adalah kerana mereka terhimpit ekoran penindasan yang dilakukan oleh kerajaan negeri terhadap mereka.Dimana terdapat sahaja peniaga melayu yang melakukan perniagaan ditepi jalan,premis perniagaan mereka disita dan dirampas oleh pihak berkuasa.

Hari ini, pihak kerajaan DAP Pulau Pinang sekali lagi melakukan penindasan dengan menyita dan merampas perniagaan milik orang Melayu di persiaran Gurney Drive melalui Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP).

Kejadian ini telah membuat peniaga-peniaga melayu di Pulau Pinang berasa seolah-olah dianaktirikan apabila seringkali menjadi mangsa kezaliman kerajaan DAP negeri. Ada saja kesalahan yang didakwa dilakukan oleh peniaga melayu, tetapi peniaga-peniaga cina di negeri ini tak pula diganggu oleh kerajaan negeri.

Inilah yang dikatakan menang sorak kampung tergadai.. Jika dahulu ramai yang mendakwa kerajaan BN zalim dan tak menjaga kebajikan rakyat di Pulau Pinang, kini mereka sendiri melihat betapa zalim dan rasisnya kerajaan DAP dinegeri ini.

Peniaga-peniaga melayu bukannya bodoh sangat sampai tak reti nak mohon lesen..depa pun tau kalau berniaga tanpa lesen tu salah..dan peniaga-peniaga melayu ada buat permohonan untuk mendapatkan lesen tapi pihak majlis tak luluskan tanpa sebarang penjelasan mengenai permohonan mereka.

Susahla macam ni....naik..turun..naik turun komtar dok macam tu jugak...lesen tak diluluskan.Habih kalau nak tunggu lesen diluluskan dahulu..takkan peniaga-peniaga nak dok dirumah sahaja sambil goyang teloq.

Cuba tengok peniaga-peniaga cina yang dok berniaga di tepi-tepi jalan tu tak pulak pihak Majlis Bandaran nak ambil tindakan? Takkan la pihak majlis tak berani nak ambik tindakan kat puak cina sebab depa tu cina? Tak percaya laa kalau melayu-melayu penguatkuasa majlis bandaran penakut sampai macam tu..kan ?

Bahagian perhubungan UMNO Pulau Pinang pun ada mendesak kerajaan negeri supaya memberi tapak untuk peniaga kecil-kecilan...tu pun senyap jugak.Yang dibuat tu ada...tapi penuh pula dengan kroni-kroni depa...peniaga melayu mana mau berniaga kalau dah bercampuq sekali dengan masakan babi. 



COMMENTS

Name

Agama,7,Berita Panas,21,Ekonomi,12,Fesyen,5,Gadget@IT,11,Hiburan,29,Isu Semasa,112,Nasional,125,Negeri,16,Politik,94,Sukan,11,
false
ltr
item
NASIONALKINI.COM: Peniaga Melayu Di Tindas Dan Menjadi Mangsa Kezaliman Kerajaan DAP Pulau Pinang
Peniaga Melayu Di Tindas Dan Menjadi Mangsa Kezaliman Kerajaan DAP Pulau Pinang
https://1.bp.blogspot.com/-Fy8GT9GRJlY/WHx0KimLj0I/AAAAAAAACVM/ljdZ3aC4G4InBZ96-yjCWU4qXsHg6GmlwCLcB/s400/geraimakancina.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Fy8GT9GRJlY/WHx0KimLj0I/AAAAAAAACVM/ljdZ3aC4G4InBZ96-yjCWU4qXsHg6GmlwCLcB/s72-c/geraimakancina.jpg
NASIONALKINI.COM
http://www.nasionalkini.com/2017/01/lagi-peniaga-melayu-di-tindas-dan.html
http://www.nasionalkini.com/
http://www.nasionalkini.com/
http://www.nasionalkini.com/2017/01/lagi-peniaga-melayu-di-tindas-dan.html
true
824421273207183841
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy